en korv, en häst, ett kött, ett sto!

Rubriken är ett festligt internskämt som man inte behöver förstå, men den knyter ändå an till innehållet.

Jag har lämnat vegetarianernas förlovade land och det är ingen barnlek. Jag har funnit mig själv vid spisen i full huggning med att göra de mest främmande saker. Till exempel helsteka en kyckling i ugnen. Eller som ikväll: steka finmald köttfärs. Varför!!?!

Jag behöver protein. Mycket protein. Just nu får jag inte äta: bönor, kikärtor, linser, quorn eller andra härliga vegetariska köttsubstitut. Och ja, därför väljer jag just nu min hälsa framför hajmalen, kycklingen, kon, älgen och andra fina djur. Jag gillar det inte. Fast jag är glad att jag törs göra valet. Till min stora tröst gör jag ekovalet. Annars får det va.

Från början var det viktigt för mig och min identitet att vara veggis. Med tiden har det behovet bleknat. Men faktum kvarstår att jag vill göra bra val för vår värld och jag tror en minskad köttkonsumtion är ett sådant val. Så, någon av alla er köttisar där ute kanske kan dra ner lite extra på konsumtionen för min skull?

Kände bara att jag ville berätta innan ni kommer på mig med munnen full.

ta ordet
Postat av: sofie

jag tycker du är himla bra

2008-08-02 @ 13:46:33
URL: http://babyolja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0