choco-coco!

Med det här receptet i åtanke, tänkte jag att jag kunde hitta på en sockerfri dessert till mig att njuta av ibland. Särskilt på sådana tillställningar då andra kalasar i sig mängder av sött och gött. Jag har varit på fyra bröllop i sommar, utan att få äta av en enda efterätt eller tårta. På lördag väntar det femte och då tänkte även jag få smaska (och fuska med lite banan). 



Choklad och kokosmousse
1 mjuk avocado
1 banan
1.5 dl krämig kokosmjölk
0.5 dl kokosflingor
kakao efter tycke och smak


Mixa avocado, banan, kokosmjölk och kakao. Rör sedan ner kokosflingorna.
Ställ i den i kylen i minst en timma och servera sedan. Dekorera med en
nypa koksflingor eller några glada bär.



Nu finns det inga fina serveringsbilder på detta mirakel för att jag försökte göra glass av det också. Det lyckades dessvärre inte, den blev hårdare än sten. Jag ska lura på ett bättre glassrecept. Under kategorin "ätbart" kan du läsa lite mer om min specialkost om du är nyfiken.

ta ordet
Postat av: amanda

evelina. det är din syster här. kan du höra av dig till mig är du snäll, så fort du läser. har ingen telefon just så skriv bara en rad någonstans i så fall. puss och kram.

2008-08-18 @ 13:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0