inget särskilt, men ändå

Jag ensamvargar om dagarna nu. Det har varit skönt värre. Och alldeles livsnödvändigt.
Nu laddar jag inför ännu en tripp till guldstaden och årets upplaga av Trästock. Hurra!
Sur var dock insikten om att jag missat tre spelningar jag väldigt gärna velat vara på:
Markus Krunegård
Doktor Kosmos
Anna Järvinen
Jag har varit så genialisk att jag väntat med att kolla spelschemat till idag; har hela
tiden förutsatt att dessa härliga akter skulle äga rum till helgen. Såklart inte!
Såklart spelar de ikväll, då jag helt ovetandes satt hemma och laddade!
Men, jag får trösta mig med att jag inte sålt smöret och tappat pengarna..

Några saker jag blivit glad över de senaste dagarna:

"morgongåvan"  i form av en bok av en författare jag råkar gilla, från en vän jag råkar gilla ännu mer
att handla små överraskningar till nils
solen!
ett uppmuntrande sms
"mina" konfirmander
att fylla kylskåpet
stunder utan illamående
konsum citys nya fräscha look (och ni ska tro att mina ögon glittrade som juveler när jag upptäckte den välsorterade müslin på lösvikt: quinoapuffar! bovetepuffar! yesss!)
att ha ett underbart hem att bara få vara i
nya sköna bambusockar
människor med förmåga att ringa in saker (liselott j andersson, jag själv, min man med flera)
hur lätt det gick att cykla upp för svingen imorse
en fin eko-tisha, nu i min ägo
att få fota

Några av alla glada saker. Jag tycker om att påminna mig själv om saker som gjort mig glad, att tänka på dem igen gör mig ytterligare glad. Nu ska jag sluta skriva ordet glad för många gånger och krypa till kojs istället. Vilket jag egentligen borde ha gjort för drygt två timmar sedan om hon som chefar över min hälsa fick bestämma.

ta ordet
Postat av: sofie

du klarar dig nog utan dr kosmos. när jag såg honom/dom så pratade han nästan bara och endast om analsex. Jag antar att det var nåt slags skämt. men det var konstigt, mest.

2008-07-19 @ 00:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0