loppislängtan

Ge mig loppisar!

Jag vill först och främst få ha en loppis och sälja bort gammalt groll. Sådant som är fint men inte passar mig längre, sådant jag har tänkt ska komma till användning men inte kommit till användning på flera år eller sådant som jag tröttnat på men som kanske kan glädja andra. Det skulle vara skönt att få rensa ut. Måste undersöka loppis-möjligheter.

Och så vill jag gå på loppisar! Titta, lyfta, känna och fynda rariteter. Förra sommaren var en utomordentlig loppis-sommar. Då bodde och jobbade jag och Nils i mina föräldrars sommarstuga. Stugan ligger i det ångermanländska inlandet. Bra placering ur loppis-fynd-synpunkt. En eller två mil därifrån finns en förträfflig året-runt loppis. Vi har fyndat en fjärdedel av vårt hem där tror jag. I alla fall flera fina detaljer. Jag har aldrig lyckats pricka in loppisarna här inne i stan och till loppisarna utanför stan är det väldigt svårt att ta sig utan kärra.

Mitt blod kokar av loppislängtan!

ta ordet
Postat av: Caroline

Men" Det är ju du! Hurra!

2008-06-02 @ 23:10:28
URL: http://www.vardagsmat.blogg.se
Postat av: sofie

jag läntar också efter loppis!

2008-06-02 @ 23:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0