spice me up




Efter att jag i mitt förra korta inlägg vurmade för stormarknadens storhet kände jag att jag behövde romatisera lite över den lilla marknadens charm. Åh, är inte lantliga matmarknader något av det bästa som finns!? Jag är oerhört svag för dem i vart fall. Människor i rörelse utan jobbiga kundvagnar, närodlade grönsaker, dofter, smakprov, rekordeliga bönder med jordiga händer, folk som kan sina grejer, friska luften, känslan av att man vet var det man köper kommer ifrån..




marknadsgata i arles, provence



sju sorters apa, eller vitlök menar jag



buy my rice and curry, hurry hurry hurry!


ta ordet
Postat av: ruutha

så sjukt härliga färger du bjuder på i din blogg! :D

2008-06-11 @ 11:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0