birthday boy

image8

Imorgon fyller maken min 26 år. Detta är förra årets tårta. Ganska sobert kolabrunt yttre. Den smakade dock väldigt bra vill jag minnas. Utmaningen är att göra något smarrigt utan någon form av mjölkprodukter. Jag brukar sköta mig! Vi har en stark tårtbakartradition i min familj. 

Första födelsedagen, Nils 22-årsdag, slängde jag ihop en överraskningspaj av rabarber med vaniljsås. Då hade vi precis varit tillsammans en månad och jag var nybörjare i det mjölkfria tänket. Sjukt mastig däremot blev 24-års tårtan. Jag gjorde den efter devisen more is more. Bottnar av kanelsnäckor, blåbär och vaniljfyllning, sojagrädde samt ett klassiskt grönt marsipanlock. Den var aldrig någon skönhet, ändå blev den hyllad till skyarna av en vän tillika Nils kombo  Men, jag har aldrig aldrig gjort en så bedårande tårta som året då han fyllde 23. En söt liten fest av marsipan och vilda djur. Jag vet inte var den bilden har hamnat, men när den kommer fram, så ska ni få se miraklet!

Imorgon blir det frasigt och syrligt tror jag minsann.

ta ordet
Postat av: Anonym

jag inviger kommentarerna! weey!

asså kung att du SKRYTER om tårtkunskaper! när jag fyller år har jag bara en sak att säga: UPP TILL BEVIS!! :D

2008-05-22 @ 21:00:39
Postat av: ugglan

ja det gör jag, helt ogenerat dessutom!!
du ska få din drömmars tårta kära vän!! fram tills dess måste du hinta om vad du är som allra svagast för. sedan ska jag komponera något du sent kommer att glömma! haha, nu tar jag i!!

2008-05-25 @ 00:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0