häggen på berghem

är på gång.

Och jag är på gång. I söndags fattade jag en klokt och alldeles nödvändigt beslut. Jag gjorde slut med skolan och sköt upp examinationerna på framtiden. Hurra för mig! Det känns så oerhört befriande. Igår hade jag dock så mycket eländesvärk att jag inte kunde njuta ett dyft. Men å andra sidan kunde jag vara sjuk utan stress. Det är bra omständigheter.

Idag har jag:

kysst maken godmorgon och hejdå
bytt sängkläder
bäddat sängen
kokat hirsgröt och ätit den
kokat dagens bark-te, fyllt termosen och påbörjat drickandet
smsat sis
diskat en jättedisk
bokat tvättid
läst olika tidningar och blad som legat på köksstolen bredvid min i månader i väntan på läsning
läst ur en bönbok och henri nouwéns dagbok
pratat med och vilat hos gud
blandat min proteinndrink och druckit den
sett två avsnitt av ally mcbeal från första säsongen
ätit en tallrik svarta bönor
tagit en långsam promenad, luktat, tittat, lyssnat, njutit, lett
kikat in i folks trädgårdar och hus
handlat bakgrejor
skakat en matta och en filt på gården
pratat med nicklas i telefon
kysst min man hej och pratat om dagen
druckit dagens andra proteindrink
kollat mejl
facebookat med andra sis

Nu fortsätter dagen och jag ska ut igen. Med Nils. Jag tror jag ska ta med kameran också och försöka fånga lite vår.

Jag känner mig otäckt harmonisk = bra förutsättningar att äntlingen bli frisk!!


ta ordet
Postat av: sofie

vilken härlig dag!
På frågan om vilka tårtor jag gillar så svarar jag: tårtor med bär, hallon, björnbär, jordgubbar. grädde! kanske maräng. inte choklad. och inte bananmos i mitten. konserverade mandariner är också fantastiska :)

2008-05-27 @ 17:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0