mon amour aime la mer

Min älskling älskar havet. Trots anlag för sjösjuka. Igår när han fyllde år fick han en liten båt. Annat som han fick av mig: små pärldjursfåglar, en rävtavla, en bok om cocktails och boxningshandskar. Jag hade slagit in morgonpaketen i karamelligt silkespapper. Paketen han fick senare var perfekt fula åttiotalspaket. Festligt värre.

image24

Och så var det tårtan ja! Jag var ett tag övertygad om att det skulle gå åt pipan med den, men icket! Det blev en tjock och krispig marängbotten med rostade mandlar och vit choklad. Mm. På den, ett lager med sötfrisk citronkräm. Härligheten toppades sedan med mandelflarn och svenska jordgubbar. Yessss! 
Tänk om jag fick göra tårtor lite oftare. Så roligt jag skulle kunna ha.


ta ordet
Postat av: sofie

så himla fint.
jag kan dessutom säga dig att du får mer än gärna baka tårta till mig närhelst du skulle behaga :)

2008-05-24 @ 23:09:24
URL: http://babyolja.blogspot.com
Postat av: anso

du är vacker och din blogg är vacker! jag saknar dig! tårtan lät smarresmaskens, men jag är lite besviken över att vi inte får se den på bild.

2008-05-25 @ 16:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0