jag har inte blivit utmanad

Men jag tänker ändå ta tillfället i akt och berätta sju helt vanliga saker om mig:

1. Jag älskar strategispel. I'm a sucker för att vara en strateg och listigt plocka hem alla poäng.

2. För varje år som går har jag blivit mer och mer av en old-school husmor: jag går igång på matlagning, bakning och dylikt, jag gillar virkning, stickning och sömnad, jag älskar barn och att pyssla i hemmets vrår. Jag brister däremot ordentligt på en punkt: städningen. Det finns så mycket annat i livet som är kul.

3. Jag måste jobba på att inte grubbla, tänka och älta mer än vad som är nyttigt för mig.

4. Är en hopplös fönstertittare och har inget som helst sinne för hyfs och fason.

5. Jag tycker själv att jag har en talang för att hitta saker som passar ihop, färger, smaker, människor, med mera.

6. Det  går inte en dag utan att jag tänker på en helg i Paris, bilande i USA, tågluff i Europa, upptäckter i Mellanöstern eller något liknande. Jag är verkligen fascinerad av andra språk och kulturer och skulle gärna se och lära känna mer av världen än jag gjort. Ändå trivs jag väldigt bra där jag är just nu, så jag skulle överleva ett liv här i good old Svedala med.

7. Jag är en bra förlorare, för jag tycker inte det är viktigt att vinna. Egentligen. Men jag låtsas ofta vara en dålig förlorare för att det är roligare.


ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0