en jultradition jag älskar






Det är inte jul än. Inte december. Inte advent. Men jag är redan peppad. På atmosfären, på ljusen som kommer lysa i vart fönster, på alla härliga adventshäng med alla härliga samt på att fira Jesu födelse. Ibland känns det lite halvfult att gilla jul, men jag gör det ändå. Givetvis gillar jag inte allting; inte hysterisk konsumtion, alla borden och måsten som blir tunga ok för folk att bära, matkoma och det faktum att så många människors utanförskap och ensamhet upplevs ännu tydligare.

Bildkvaliteten är inget att hänga i granen men ovan syns en glad fotoserie från förra årets godiskok. En välvårdad jultradition i den Olssonska familjen. Jag älskar när vi (familjen Olsson extended version) och familjen B kommer samman och kokar godis kvällen lång. Det är varmt, festligt, mysigt, roligt och sött. Gottor och gamman. En höjdpunkt. Jag hoppas det syns! På bilderna kan några olika sorters godis, mina systrar, min make, min far och händer tillhörande herr B. Om en månad kanske det är dags för årets upplaga? Hurra!

ta ordet
Postat av: Selan

Mums. Jag blir SJUKT sugen...

2008-11-21 @ 09:25:50
Postat av: underbaraclara

Åh vad mysigt! Jag blir baksugen!



Kram

2008-11-21 @ 12:53:10
Postat av: Sol

Jamen hur ska det gå sen då? Ska ni komma upp från estockholmo för att koka godis? Eller ska vi köra med webkamera??? =)

2008-11-21 @ 20:38:39
URL: http://solsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0