när jag var liten

älskade jag verklighetstrogna lekar
skåpåt jag tårtdekorationer
var jag bossig och besserwissrig
läste jag superhjälteserier
var jag rädd för att ringa kompisar och fråga om de ville leka
tyckte jag att bibeln var lätt
gillade jag detektiv och actionlekar
drömde jag att min första kyss skulle ske på en strand i solnedgången utanför en vacker paviljong
var jag besatt av symmetri
hade jag ett lila rum
ritade jag spännande gravida kvinnor som skulle föda i min dagbok
var jag rädd för höjder och klättrade aldrig i träd
klämde jag bok efter bok i bibblan
gick jag hårt in i närstriderna när jag spelade lagsporter
matchade jag allt och störde mig på de som inte gjorde det
ville jag ofta heta rosa
fångade jag nyckelpigor och lät dem bo i inredda smöraskar
bland annat

Gissa vad jag fortfarande gör?

ta ordet
Postat av: ina

så vackert ord kan bli.

2008-10-28 @ 22:19:05
URL: http://winterbarn.blogg.se/
Postat av: selan

jag chansar på symmetrin...

2008-10-29 @ 12:20:31
Postat av: evelina

ina: :)



selan: fel fel fel!

2008-10-29 @ 13:12:52
URL: http://ugglanharordet.blogg.se/
Postat av: anso

ritar spännande gravida kvinnor!

2008-10-29 @ 16:50:38
Postat av: anso

ritar spännande gravida kvinnor!

2008-10-29 @ 16:52:15
Postat av: Amanda



Hur ska jag klara mig utan dig när stockholm tar dig ifrån mig? Du är det bästa!

2008-11-06 @ 08:43:20
URL: http://ruutha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0