golden brilliantissimum



...heter denna stickling jag köpte häromdagen.
Den andra heter Happy of New Life. Det låter som en frälst Tanzanians kristna namn!! Men det skulle lika gärna kunna beskriva min känsla inför mitt liv och det faktum att Gud bytt ut mitt hjärta av sten mot ett av kött och blod. Att mitt hjärta slår för Gud och hans vilja. Såäreba.
En vanlig missuppfattning om det kristna livet är att vi som vill följa Jesus får en lista på saker vi måste göra fast vi helst vill göra annat. Men det stämmer inte. Min djupaste längtan är att varje dag få smaka på mer av gemenskapen med Gud och att göra vad Gud vill att jag ska göra. Ibland står jag i konflikt med mig själv och är frustrerad över när jag inte lever efter min längtan utan följer andra nycker - då får jag erkänna min synd, bli förlåten och förlåta mig själv. Det är ingen börda, det är befrielse.
Under vissa tider har jag dövat och grumlat min längtan med annat, inte vågat släppa taget och utmana min rädsla för vad andra ska tycka. Nu skiter jag i det. Jag vill ge denna längtan all näring den kan få. För jag vet att min längtan leder mig rätt.


ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0