idag

klev jag upp till några timmars tvätt. Det är inte så illa än om det finns roligare saker att göra. I tvättstugan träffade jag en fin temperamentsfull kvinna med rötter i Balkan. Hon berättade om hur hennes mamma tvättade allt för hand, hur man sparade på tvättmedlet och hur ingen klagade fast allt tog många gånger längre tid än idag. Sedan fortsatte samtalet i andra banor. Men jag tänkte på det, visst är det egentligen knäppt när vi klagar på vardagssysslorna som om de vore inkräktare i vårt liv? Tänk om vi istället hittade sätt att trivas med dem och lärde oss göra våra sysslor med lite löv.

Sysslor jag har lättare att trivas med:
matlagning (det bästa!)
diskning
grovstädning (när den väl blir av)
putsandet av toaspegeln och kranen

Sysslor jag behöver jobba med enligt min tanke ovan:
dammtorkning (suck!)
gå med alla förpackningar till återvinningen (nils är sjukt bra på detta)
våttorka golvet (också nils område)

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0