"gud finns nog inte"

säger ateisternas reklamaffischer över stan. Jag säger något annat jag. Hursomhelst gjorde jag deras test nyss och jag tror inte jag ville svara på en enda fråga. Maken till vinklade frågor och förutfattade föreställningar. Jag är ingen ivrare av religiositet i den form som beskrivs i det där testet, men jag har heller inte mycket till övers för sättet att argumentera i den här kampanjen. Däremot är jag för att vi snackar och lyfter upp saker till ytan. Bring it on.


ta ordet
Postat av: Bonnieto

Jag gjorde också testet och fick veta att jag tillhörde en minoritet som var mycket religiös, så blev antagligen resultatet då jag blev så irriterad på frågornas vinkling att jag svarade som en extremist. Jag uppmanas av Humanisterna att "fundera över varför min lilla grupp har så stort inflytande".



Onyanserat som tusan och snacka om att reformera religionen till ett bokstavstroendefenomen...

2009-06-12 @ 10:14:23
URL: http://bonnieto.blogspot.com/
Postat av: anna kickuth

åh helt genomruttet obehagligt och exkluderane test!och då är jag inte ens överdrivet hängiven någon religion. De får mej att förlora hoppet om mänskligheten.

2009-06-14 @ 09:40:11
Postat av: Patrik Lindenfors

Det finns även en bok som hör till kampanjen. Du kan läsa mer om den här: http://www.bokengudfinnsnoginte.se/

2009-06-14 @ 16:27:04
URL: http://blog.lindenfors.se
Postat av: Sofia Svensson

Hej Evelina!



Har ett litet tips. Existens gjorde i sitt sista program för terminen reportage från tonårsgruppen i Vasakyrkan. Temat var Barnatro - tvång eller gåva? Det handlade också om humanisternas varning för religion, och i detta fall religiös påverkan på barn. Det finns att se på SVT play!

Ha det gott ni två!

2009-06-20 @ 11:59:55
Postat av: evelina

tack för tipset sofia!! ska bli kul att se någon dag.. och detsamma!

2009-06-22 @ 09:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0