hej försommarnatt



Bilarna ser ut som glänsade skalbaggar på parkeringen här utanför. Jag gillar stämningen. Jag sitter inne vid tangentbordet och ramar in dagen. Idag = mitt första riktiga smakprovet på sommar-Stockholm. Inte helt överraskande för er läsare är jag såld. Vad ska man göra? Jag var chanslös.

Denna lördag bjöd på picknick med min älskade i Bergianska trädgården, inköp av balkongblommor och krukor, bokläseri i solen, jordgubbar med grannarna på gården, ihärdig, algskrubbning, plantering och sådd, ljum kväll ute, en bränd axel och annat som jag inte kan stå emot. Nu lyssnar jag på We Sprout In Thy Soil och mitt hjärta läggs i blöt.

Ett-noll till skönheten.

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0