vardag

Hej dagar med ny rytm och utan så mycket tid för mig och mitt. Jag och guldgossen gör vår grej om dagarna. Det är bröstmjölk överallt, vårsol, långa promenader åt olika håll, vaggande i famnen, blöjbyten, tacksamhet, magknip och gaser i magen, fräknar, vad-kan-jag-göra-för-dig-nu-tårar, trötta ögonlock, vänliga vänners ögon, bök och stök, frukost på stående fot, rossel och pip, nackvärk, hjärtats slag, mjukt hårdun i min näsa, kånkande i trappen, förundran, tvätt tvätt tvätt, påhittssånger, småhandlingar, timmar med dig i sjalen, varma andetag, skrik med eftertryck, snälla-sov-en-stund-till-så-jag-hinner, upptäckarlust, kräks igen, alla dina miner, fina telefonsamtal, smeknamn, pappa-kom-hem, vattenkranens lugnande ljud och ja, nu vaknar sötnöten.
Tid att gå.

ta ordet
Postat av: filippa

skönt att höra att det inte bara e jag som känner på det där viset... :)

2010-04-18 @ 18:49:04
Postat av: selan

jag ryser. det är så vackert å jag är glad. och stolt. över dig. guds välsignelser.

2010-04-19 @ 11:27:14
Postat av: alexis

åh så mysigt det låter!!!

2010-04-20 @ 09:28:19
Postat av: Evelina

Underbart!

2010-04-20 @ 22:17:09
URL: http://annaevelinalundholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0