gorilla!





Läsa barnböcker med sötnöten, det är en av alla roliga saker vi gör om dagarna. Idag läste vi Hanna och Gorillan av Anthony Browne. För femtonde gången eller något sånt. Boken hittades på loppis i sommar för en tia och jag föll för den på en gång.. Illustrationerna! Blev såklart även tilltalad av Hannas passion för gorillor.

Nyss googlade jag på hans namn för att ta reda på om han har skrivit och ritat fler barnböcker. Det hade han. Och var belönad med pris och grejer. Det ska han ha det! Blir till att besöka bibblan och se över utbudet.


ta ordet
Postat av: Elin

Just den här boken minns jag oerhört tydligt från barndomen (jag är född -82). Minns tapeterna med körsbär och att den stora gorillan bjöd upp till dans i en fin kostym. Men jag tycker också att det finns ett visst mörker i hans bilder som gjorde mig lite läskigt på något sätt. Första bilden i ditt inlägg till exempel. Tack för att du la upp bilderna :)

2010-09-03 @ 13:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0