om att vänta för länge

Det finns gånger då man kan vänta för länge. Ett exempel på en sådant tillfälle gäller köp av biljett till kvällens Popaganda. Vilken sorg! Jag hänger mest läpp över att inte få se Robyn! Jag har velat, men velat. Tänkt på amningslogistik (ja för sjutton, det är dåligt, vi har inte vant honom med flaska) och pengaprioriteringar. Detta har jag gjort in i det längsta och bedragit mig själv med tanken på att det kommer att finnas biljetter kvar. Det gör det inte längre. Nu har jag ingenting att vela om. Och ingen Robyn att se fram emot ikväll.

Vad vi kan lära oss av detta: gör ett val medan du fortfarande har ett val att göra! Låt inte tiden eller andra människor göra det åt dig. Äg dina valmöjligheter. Det blir mycket roligare då. Jag upprepar: mycket roligare.

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0