08:41

Träden är pyntade i snö, gatlyktorna har slocknat, de svarta korparna kraxar och skåpbilarna som leverar kött till krogarna kring Globen lastas här utanför. Jag sitter i soffan med en kopp rött och tycker det är lite roligt att jag har varit uppe sedan kvart över sex, att jag och Nils varit hos barnmorskan vid Mariatorget och lyssnat på lillhjärtat och att jag nu är tillbaks igen.

Det går fort hos min barnmorska, hon lyssnar knappt med något öra och jag har redan gett upp om att få något annat än rutinsvar från henne. Det har liksom gått över gränsen från att vara frustrerande till att istället bli humoristiskt när hon korthugget manövrerar sig genom kollen och sedan avslutar med sitt allra hjärtligaste och soligaste ha-det-nu-så-bra-och-sköt-om-dig.

Idag ska jag diska kastruller, äta någon räklunch och vika lite tvätt innan jobbet. Blogga lite. Förutom de behöver jag nog en tupplur för att kompensera den arla morgonstunden. Jag är så hiskeligt trött nu i dagarna. Jag vet att det hör till, men ändå. Vad ska man göra?


ta ordet
Postat av: filippa

hej, vilken vecka är du i? eller, när beräknas det lilla livet ankomma? jag är själv preggo, gillar att höra hur andra har det (av nån anledning...?)

lycka till med allt iaf!

2010-01-11 @ 14:20:59
URL: http://heyimsopregnant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0