man vill ju

Jag vad vill man? Jag skulle säga att man vill ganska olika. Något som jag tycker är avslöjande om en människa är hur de uttrycker sig kring sina egna tankar och känslor. Tyvärr är det alldeles för många som är främmande för sig själva och av en eller annan anledning aldrig kan säga: jag tycker, jag reagerade, jag gillar, jag blir sårad, jag känner utan istället byter det mot ett allmänt och generellt "man".

Jag menar inte alls att det är förbjudet att använda man, ibland passar det sig alldeles utmärkt; men varför göra det när det handlar om egna, högst subjektiva, känslor, åsikter, tankar och reaktioner?

Jag tycker att det är dags för alla man-pratare att sluta gömma sig bakom resten av världens befolkning.
Eller vad tycker man?

ta ordet
Postat av: senitha

Instämmer! Jag stör mig jämt när jag lyssnar på intervjuer med personliga frågor som hela tiden besvaras med "man..."

2010-01-20 @ 22:49:28
URL: http://solsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0