vargen kommer, vargen kommer

För tredje eller fjärde gången under graviditeten så sätter regelbundna förvärkar igång vid läggdags och väcker mig om och om igen under nattens första halva. När jag sedan vaknar på morgonkvisten kan jag till min stora besvikelse konstatera att förvärkarna avtagit och att baby fortfarande verkar ypperligt tillfreds med livmodertillvaron. Jag känner mig snuvad på förlossningskonfekten och undrar hur många gånger det ska vara såhär till dess att det verkligen är dags? Jag inser: det visar sig. Har ingen naiv uppfattning om att förlossningen kommer att gå mig obemärkt förbi direkt.

Det jag vill säga är: kom ut precious baby, vi längtar nå så djuriskt efter dig! Livet är roligare här utanför!!

Ps. Om ni vill spekulera kring babys ankomst är det fritt fram att göra det i kommentarsfältet. Beräknat datum är måndagen den 22/3. Men jag vill bara förvarna om att det inte kommer tilldelas några pris.


ta ordet
Postat av: Helena Monster

Jag tror på den 20 mars, av det enda skälet att det är vårdagjämning då. och det är en vacker och viktig dag minsann. Av egoism skulle jag också kunna önska den 10 april, men det verka rlite väl länge för dig att bära på pyret. Så det önskar jag INTE!

2010-03-10 @ 11:15:18
URL: http://innutiochutanpa.blogg.se/
Postat av: anna

dumma helena, jag tänkte precis önska nedkomsten till min födelsedag, vilket är mycket mer troligt. 26 mars är du välkommen ut baby!

2010-03-10 @ 12:46:54
URL: http://crapandgold.blogg.se/
Postat av: Märtha

Välkommen Lilla hjärtat precis när du känner dig redo för ett av ditt livs största möten - det med din mamma och pappa! De längtar efter dig, titta gärna fram någon vecka före beräknad tid...12 mars är ett tips, annars kan det faktiskt bli 22 eller 23 mars som är fina datum...Många hjärtan klappar redan för Lilla hjärtat - lycka till hela fam. Lu!

2010-03-10 @ 14:25:57
Postat av: Anette Å

Jag gissar 27 mars. En pojke på 3750 gr och 49 lång.

Alltid kul att gissa! :)



Hoppas ändå att du slipper gå över en massa dagar!

Förstår att ni håller på att längta ihjäl er..

KRAMEN

2010-03-10 @ 22:36:40
Postat av: evelina

roligt med gissnigar och önskningar! tänk om jag hade den minsta aning..

tack för all omtanke och kärlek!!

2010-03-11 @ 09:51:24
Postat av: Lundmarks

Vi tror att en ni får en liten pojke onsdagen den 24 mars!! Och tror därför att vi ses på födelsedagsbrunch i Aspudden den 20 mars!! kram på er

2010-03-14 @ 09:13:17
Postat av: Lundmarks

Vi drar även till med en vikt på 3.550 g och en längd på 51 cm. Jepp! Självklart är den lill* välkommen att dela födelsedag med Elmer också den 21 mars! krams

2010-03-14 @ 09:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0