the truth about danderyd

-Jo, själv bor jag i Danderyd. Där känner alla alla och det är aldrig något bråk. Väldigt trevligt. Inga barn som bara står i grupper och hänger.

Träffade en ung trevlig manlig försäljare som värvade kunder till ett bra energibolag på Coop här i centrum. Jag visste inte riktigt var han ville komma med sin fråga på slutet: trivs du här i Bagarmossen?  Och sitt resonemang, typ: det är ju viktigt när man har barn att man kan känna att det är säkert, att man kan ha sina barn i parken och så utan att det kommer någon. Kanske tyckte han att jag skulle flytta till Danderyd?

Ja, han hann säga och prata om betydligt mer saker under den tiden att jag valde att byta energibolag. Den pratsamma försäljningsapproachen, ni vet. Och det jag skulle vilja säga till honom om jag träffade honom igen: loosen up killen, ta det lugnt, du behöver inte anstränga dig så; det blir mer fel än rätt som du pratar på.

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0