hybris

Ofta tycker jag att det är svårt att veta vad jag ska satsa på när. Jag har liksom lyckan att gilla och vara ganska bra på flera grejor. Ibland när jag blir peppad på mina egna skills tänker jag:

Jag skulle kunna hålla kurser i specialmat för privatpersoner och företag, jag vill släppa diktsamlingar, jag öppnar café, restaurang och butik, jag går all-in do-redo och lär mig tapetseri, ser till att bli anställd redesigner för någon secondhandkedja som frågar efter sånt, jag läser teologi och blir anställd i en församling, jag köper en gård och startar bed-and-bortskämd-ställe för människor som behöver det, jag läser grejer så jag blir lite mer kvalificerad att förläsa och inspirera kring relationer och äktenskap, jag skriver böcker om livet med Gud, jag går någon konstutbildning och har utvecklande roligt, jag börjar spela teater igen, jag styr upp mitt träningsliv och håller peppiga träningsklasser, jag läser trädgårdsutbildning och börjar jobba ute på typ Rosendahls, getting my hands dirty. MED MERA, med mera och allt på samma gång.

Jag har aldrig träffat någon studievägledare. Vad skulle en sådan säga? Jag har för många svar på vad jag vill göra när jag blir stur. Måste liksom sålla och välja. Just nu är jag mammaledig från ett bra jobb på en second hand i närheten. Där hade jag tänkt förbi ett bra tag, om än inte resten av mitt liv. Och det är resten av mitt liv och fritiden som jag tänker på just nu.

Sedan är det förstås många som tycker att jag ska skaffa mig högskoleutbildning och ett redigt jobb. Jag bara undrar vad det skulle vara? Vad skulle passa mig och inte få mig att känna mig som ett utklätt djur?

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0