pelargonsorg

Nu deppar några av pelargonerna ihop här hemma. Jag går runt och plockar vissna blad, nyper utblommade blomkorgar, viskar kärleksord och hoppas att inte allt ska trilla av. Hemma hos oss får pelargoner kämpa sig igenom höst och vinter bäst dom kan. Ingen vilsam övervintran och dvala. Om de skulle få en sådan lyxbehandling så skulle vi ha ett hem utan grönt och skönt, och det kommer inte på frågan. Alltså får de hänga med, året runt. Jag hoppas de inte är bittra på mig för det.


ta ordet
Postat av: AnnaLu

Jag tror nog att de trivs i er värme. Våra lever ett liknande liv, och de var galda ändå när våren kom. Men jag oroar mig lite för mina sticklingar.

2010-09-15 @ 12:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0