reklajm, konsumtion och min blogg

Jag är inte förtjust i vårt reklamtapetserade samhälle där vi vart vi än vänder oss om får produkter och varumärken gnuggade i vårt ansikte. Inte heller tycker jag det är särskilt lyckat att jag valde en bloggportal som bjussar på diverse reklam mitt bland mina inlägg. Det är sällan jag står för det som visas här.

Samtidigt kan jag inte längre stoltsera med några antikonsumistiska värderingar trots att jag vill leva i klimatsmart och miljömedvetet. Jag är för att inte slänga mat, att handla på second hand och att tänka efter innan jag köper saker. Men, jag kan inte se ett samhälle där vi inte får skapa och handla nytt. Kan heller inte se en konsumtionskultur där vi inte handlar med varor från hela världen. (om några när en sådan vision, dela gärna med er)

Anledningen att jag vill beröra det här är ju att jag lyfter fram och tipsar om saker jag tycker är bra. Nämner varumärken och företag. Peppar på personer och produkter. Det om något är väl en slags reklam? Hoppas ni tål det.

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0