sjoklad från olika håll

1. Åh, vad jag har njutit av innehållet i den här förpackningen! Micket, micket god variation till mörk choklad. Tips till veganer och mjölkallergiker som saknar ljusare choklad. 

2. Onödig lyxvara. Tänk på alla som inte har mat för dagen. Tänk på hur mycket koldioxid som släppts ut för att den där skulle kunna smälta på din tunga.

...

Hur sant det än är att choklad är lyx, att många människor inte har mat för dagen och att choklad reser långt för att hamna i affären där jag bor är det som om jag inte kan få dåligt samvete! Jag känner mig inte ett dugg dålig för att jag köper och äter choklad; med undantag för onyttighetsfaktorn. Frågan är: borde jag det?
Hur tänker ni?

ta ordet
Postat av: erica

jag har precis samma problem =) så jag kan egentligen inte svara på frågan utan att rikta svaret till mig själv med, är jag redo för det? jag känner mig osäker...

2010-09-17 @ 09:00:47
URL: http://icsiam.blogspot.com
Postat av: evelina

lova att återkom om det klarnar..!

2010-09-20 @ 09:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0