baka bör man annars dör man

Den senaste veckan har sannerligen gått i bakandets tecken. Det började med Nils tårta, sedan fortsatte det med:

kolakakor
hallon och citrongrottor
rabarberkaka
påhittebollar med choklad och grejer
chokladtryffeltårta
citronpaj
chokladbollar med färglatt strössel

Jag tror inte jag har bakat såhär många sorter på en gång sedan min mormor hyrde in mig som julbakshjälp det året hon hade sågat av sig tre av sina fingrar. Då bakade jag så det stod härliga till. Riktiga old-school-kakor. Roligt var det då och roligt är det nu. Eftersom jag av medicinska skäl inte får äta något som helst socker frossade jag i att titta på andra som avnjöt bakverken. Det kan vara tillfredställande nog om man har tur.

Men, jag har inte varit ensam om att baka, min karl och Sam gjorde några godsaker också:

chokladbiskvier med citronfyllning
kanelbullar
havrerutor


                                                  


ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0