skördeglädje

Precis som Clara var jag och Nils på Bondens marknad och bunkrade i lördags. Fint som vanligt. Näst roligt efter att dra upp morötter, rödbetor och knipsa sallad ur eget land är det nog att handla i små och stora stånd av bönderna själva. Vilket jobb de gör, de som styr upp maten vår.

Allsköns grönsaker:



Under grönsakerna syns en broderad kökshanduk med Nils initialer.
Det är en av mina söta systrar som sysslar med sånt.



Det var några av godsakerna.

För två år sedan, när jag och Nils som nygifta bodde i mina föräldrars stuga, då drog vi upp grönt och skönt på egen hand. Lyxigt, eftersom det var mor och far som hade tagit hand om landet hela sommaren. Mest mor förståss.
















Jag har alltid kännt en sådan outgrundlig lycka när jag grävt fram några verkligt fina pärer, dragit upp en morötter eller kalas på ärtskidor direkt från plantan. Skördetid har varit glädjetid. Sedan har det väl funnits dagar då jag varit mindre benägen att vilja arbeta hårt för grödan. Och andra dagar har fulkläderna samt stövlarna glatt åkt på och jag har skuttat runt som en vildhare i landet! Är sjukt tacksam för alla dessa stugsomrar och skördetider.

ta ordet
Postat av: Josefin

Åh vilken trädgård! Det där är ju drömmen att få ha ett eget land fullt med mat! Måste ta o kolla in Bondens marknad i Örebro!

Ser att du jobbar hårt på kursen! Bra!! Jag skulle gärna vilja vara mer kreativ. Kanske snart när lilla butiken är klar på jobbet och jag kan fokusera på inspiration och skapande!! Kram

2008-09-11 @ 22:49:09
URL: http://yosofine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0