tillfällighet?

Eftersom mitt blodvärde sjönk stadigt under de två första delarna av graviditeten trots intag av både mycket spenat och broccoli blev jag satt på järntabletter som så många andra. Blev irriterad vid inköpet när jag konstaterade att de innehöll färgämnen - som om jag nödvändigtvis behöver äta röda järntabletter?

Jag knaprade i alla fall tabletter enligt ordination, utan mejeriprodukter och gärna med extra c-vitaminupptag. Mitt blodvärde fortsatte bara sjunka till gränsen för vad som räknas som anemi under graviditet och jag blev bara tröttare och tröttare. Som tur var slapp jag i alla fall vanliga biverkningar av järntillskottet. När min ask var slut bestämde jag mig för att följa upp ett annat tips istället för att köpa nya, eftersom jag upplevde att de inte funkade för mig: jag började dagligen äta torkade osvavlade aprikoser. Gott om inte annat!

Om det var aprikoserna eller inte, vid senaste besök hos barnmorskan var mitt blodvärde äntligen på uppgång igen.

Bara ett tips värt att testa om blodvärdet är lågt och magen inte gillar järntabletter.

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0