sämre sortens eftersmak

Vi håller på att sälja bort lite möbler på Blocket, för att byta ut och göra oss av med. Bland annat sålde vi bort våra snygga (men outhärdligt knarriga) pinnstolar från 50-talet. Vi hade själva köpt dem till bra pris i Umeå. Här sålde vi fem stycken för 150 kronor. Alla ville ha dem. Och en person fick dem. Dagen efter vi lagt ut vår annons la en annan person ut likadana (inte samma) stolar. Personens pris för fem stycken: 1500 kronor. Tänk om vi sålt till högstbjudande? Det hade varit välkomna pengar i flyttider.

Typisk grej jag vill sluta gräma mig över.

Känner mig ovanligt girig och vill-ha-ig. Tror det beror på stundande flytt och peppen på att få göra fint hemma.
Och på bristen av vissa typer av kläder och skor. Men vad det än beror på gillar jag inte draget.

Botemedel: tacksamhet.


ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0