bokblogg, del 1

Sen jag lärde mig läsa har jag älskat böcker; har förtjust slukat dem en efter en. Ungdomsavdelningen på Nordmalings bibliotek var väl genomgången. Men ju äldre jag blivit, ju färre böcker har blivit lästa. Åtminstone har det kännts så. Prioriteringarna har skiftat och jag har inte hunnit med eller längtat efter att läsa lika ofta. Skönlitteraturen har fått stryka på foten för böcker av annat slag. Dock ser trenden sedan i somras annorlunda ut, sedan dess har jag hela tiden haft en roman på gång.

I detta inlägg ska jag förklara min kärlek till böcker i sci-fi/fantasy-genren. Det här är inga creddiga böcker och säger väl inte så mycket om mina litterära preferenser, men åh, vilken fest det har varit att grotta in sig i dessa! Därför kan jag inte låta bli att ge böckerna lite utrymme.
Mitt liv skulle vara betydligt fattigare om jag inte läst:

Narnia-serien och Rymd-trilogin av C.S.Lewis
Tolkiens böcker om Ringen och Bilbo
Harry Potter (förälskade mig motviligt efter flera års nedlåtande vägran att läsa böckerna)


ta ordet
Postat av: Helena

åh! jag hade en harry potter sommar förra sommaren. det var magiskt!

2010-10-08 @ 10:06:36
URL: http://innutiochutanpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0