bokblogg, del 2

Douglas Coupland: Livet efter Gud, Girlfriend in a coma
Klas Östergren: Gangsters, Gentlemen
Per Hagman: Att komma hem ska vara en schlager
Claes Hylinger: Det hemliga sällskapet
Jerker Virdborg: Landhöjning två centimeter per natt

Här är en hög bra böcker jag säkert inte läst om inte maken bjudit in mig till deras värld. Alla att rekommendera varmt. Om jag har något att invända är det att ovanstående författare alla är män. Eller, jag har verkligen inget emot manliga författare. Inte det minsta. Manliga författare är också goda författare. Men, Nils, varför är inga av dina bokfavoriter skrivna av kvinnor? Eller, jag menar, varför har du inte introducerat mig till några nya kvinnor?

Ps. Nils. Inom det närmsta året ska jag läsa dina nästan absoluta favoriter: Ett hjärtslitande verk av förbluffande genialitet och Vad är detta vad? av Dave Eggers.


ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0