fredag, det droppar från taken

Som en gnistrande vårdag. Som dagen då Elis kom. Solen strålar ute, först-snön smälter, bara rinner ner från taken och barrträden här utanför. Väldigt vackert. Jag sitter inne och gissar att lillgull ska vakna. Lite ledsen över att jag inte tagit vara på tiden bättre. Lite ledsen över att jag inte tagit en tupplur. Hej typ-fem-timmars-sömn och förkylning i kroppen.

Idag har jag hämtat nycklarna till nya lägenheten som vi ska få låna över helgen. Mäta, kolla, mäta. Inför målning, eventuellt tapetköp, möblering. Imorgon ska jag, maken och sonen andäktigt kliva in i den lägenhet som vi nu vet ska bli vårt hem för flera år framöver. Man kan ju go bananas av tacksamhet för mindre.

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0