illusioner




Sen vi besökte ett konstmuseum i vilken-ort-det-nu-var i Provence har jag varit förtjust i en fransman. Georges  Rousse. Han är skicklig på att leka med ögat och fascinerar mig med sina projekt. Bilderna ovan är inte särskilt märkvärdiga (om än snygga) innan man förstår att de är synvillor målade och skapade på plats. Inga bildbehandlingsprogram eller annat trolleri. Medge att det är lite svårgreppbart?

Undrar om jag tycker att det är extra spännande för att jag aldrig skulle roas tillräckligt av att genomföra liknande. Hans påhitt kräver uträkning och extrem noggrannhet. Jag är mer hipp som happ när det gäller vägen från vision till färdig produkt. Kanske skulle jag kunna utvecklas?

Hursom, med detta inlägg drar jag igång en ny kategori. Under "inspiration" kan ni gissa vad ni hittar. Ja. Sånt som berör, roar, väcker eller värmer upp mig. Skulle älska ifall ni delade med er av vad/vem ni blir inspirerade av. Ingen idé att snåla på sånt.

Bilderna är såklart hans, och jag vet knappt om jag får visa dem här. Jag chansar. Mer och bättre bilder finns på hans hemsida.

ta ordet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0