dagens ekofrulle:

Gröt på amaranthflingor toppat med sesamfrön och rismjölk
Två kokta ägg

Mer exotiskt än så blir det inte. Jag ser fram emot när jag får strö över en halv deciliter bär, blanda i bitar av torkad frukt eller skiva upp lite färsk på det hela. O, ljuva pockande lockande tanke! Alla ni som fritt får njuta av frukt och bär: Göreba! Varje dag! Det är antioxidanter, det är vitaminer och det är sött och gött!

Min specialkost erbjuder annars den här frukostvariationen:

hirsgröt med solroskärnor
bovetegröt med hela och krossade linfrön
gröt på quinoaflingor och psylliumfrön med pumpafrön
med osötad sojamjölk eller hemmagjord mandel/hassel/cashew/paranötmjölk.

Någon gång har jag gjort improviserad boveteplättar eller äggröra. Men gröt är enkelt, gott och tar ingen tid alls; bra vardagsmat. Har du några havre/korn/råg/vete/dinkel/glutenfria, sockerfria, mjölkfria frukostförslag till mig, tar jag tacksamt emot dem!

ta ordet
Postat av: Caroline

Bra vardagsmat. Just det. Jag är rätt bra faktiskt.



Harreminje, Med den mat du äter kommer du leva längre än Gud!

2008-08-16 @ 17:53:15
URL: http://vardagsmat.blogg.se/
Postat av: evelina

rätt bra? skitbra är du!



haha. jo, jag tror ju på det eviga livet såatteh!

2008-08-16 @ 18:33:52
URL: http://ugglanharordet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0